donderdag 3 april 2014

Service beurt en testrit

De Greenmachine was nodig aan een servicebeurt toe en ik combineerde dat met een testrit in de E-Orca. Vrouw mee en ook haar Flyer mee want er valt heus wel iets te fietsen in Dronten.
Gerrit Tempelman werd opgezadeld met de ligger en daarna op pad naar Flevobike waar de koffie al klaar stond met gebak, want hoera: er is er één jarig.


André vertelde enthousiast over de ins en outs van de Orca en na de nodige instructies kon er worden ingestapt, om te ontdekken dat ik met de knieën tegen de onderkant van de stroomlijn aankwam. Er werd het een en ander versteld en toen kon de rit beginnen. Na 5 minuten was ik weer terug met de hoogst behaalde  snelheid van ahum, 17 km per uur!! Met ondersteuning, dat dan weer wel.  Maar nog steeds met de knieën tegen de onderkant van de stroomlijn dus. Tja als je bijna 2 meter lang bent.......
De testrit voor vandaag zat er weer op en Andre gaf de tip om nog een paar maanden geduld te hebben voor een 2e test Orca zodat ze één daarvan op de XL stand kunnen zetten, voor de wat langere fietsers.

Terug bij Gerrit Tempelman kon ik meteen de Greenmachine even warmdraaien want de Rohloffnaaf moest eerst doorgespoeld worden met spoelolie.
Ook had Gerrit in beide velgen scheurtjes ontdekt ter hoogte van de ventielen, die werden meteen onder garantie vervangen. Kijk dat noem ik nu service!
Ik heb dit keer gekozen voor de Marathon plus band, gewoon een no-nonsense band die bijna niet lek te krijgen is.
Met ook nog eens nieuwe remblokken kan ik er weer een paar seizoenen tegenaan.
Daarna nog even Dronten verkend en een leuk geprek gehad met Leo Visser van Alligt, die enthousiast vertelde over zijn project de Sunrider met 4 wielen.
Hij was buiten bij zijn shop er mee bezig.
De verwachting is dat deze medio volgend jaar productie rijp zal zijn.
Voor de rest een leuke dag gehad in het Mekka voor de ligfietser.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten