zaterdag 12 april 2014

Bij Toverslag geen Hoogteslag




 
De titel zegt het al.  Met de Schwalbe Marathon Plus is het gedaan met de hoogteslag, die de Perfect Moiree wel had.
De Onlanden, onder de rook van Groningen niet ver van mijn woonplaats, biedt een ruime keuze aan nieuw aangelegde fietspaden om dat vast te stellen.
Ik had de banden op 5 bar gezet, een waarde die de fabrikant ook toestaat.
Met zowel voor- als achtervering is dit comfortabel genoeg op de Greenmachine.
Na een servicebeurt voelt de fiets toch weer anders aan. Ook het  zitcomfort,  want Gerrit Tempelman had ook de rugleuning weer wat aangespannen.
Die leuning heb ik toch weer wat rechterop gezet want het achterom kijken gaat dan een stuk makkelijker.  Die paar kilometer per uur snelheidsverlies neem ik dan op de koop toe.

Als veiligheid heb ik nog een Philips Saferide met batterij toegevoegd, die wordt ook nog getest op zichtbaarheid.

Philips Saferide.
Op de weg terug nog even aan bij een boerderij die broodmeel verkoopt want we zijn de laatste tijd flink in de weer met zelf broodbakken. Nog een roeifietser gespot, die me tegemoet kwam, en kennelijk ook van het mooie weer genoot.

3 opmerkingen:

  1. Ik was het wel, in de buurt van Roderwolde geloof ik? Jij op de Greenmachine en je vrouw op de rechtop fiets? Deze keer niet op mijn paarse Greenmachine, maar op mijn blauwe Thys 209. Ik ben ook nog bij bakboerderij Eiteweert geweest waar ik bakkerszout, gist en een mix heb gekocht. Het biologische volkoren- en speltmeel koop ik altijd bij de molen in Feerwerd. Hoewel, het speltmeel wordt mij nu wat te duur door de hype.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, we kwamen net bij die boerderij vandaan. Meestal fiets ik alleen op de G.M. maar ditmaal waren we samen.
      We komen elkaar vast nog wel eens vaker tegen. Meel halen we vaak bij de molen, en voor de andere ingrediënten hebben we eigenlijk niet een vast adres.

      Verwijderen