woensdag 2 april 2014

Vervoer



Als ik naar mezelf kijk wat betreft vervoersmiddelen, kan ik niet zeggen dat ik echt milieuvriendelijk bezig ben.
Oké, we hebben een caravan, geen grote want we zijn toch maar met z'n tweeën, maar er moet wel een auto voor om op de plek van bestemming te komen. De auto wordt niet al te vaak voor ons vervoer ingezet, want we denken eerst: "hoe komen we daar met de fiets", en pas als dat niet mogelijk is dan pakken we de auto.

Het komt ook best vaak voor dat we die twee zaken combineren, 2 fietsen in de auto, die kunnen in ons geval mooi rechtop vervoerd worden. En als we een mooie bestemming gevonden hebben gaan we een flink stuk op de pedalen.

Naast mijn Greenmachine bezit ik ook een standaard herenfiets voor de kortere afstanden, zoals woon-werk verkeer.
Dan heb ik vorig jaar, ik schaam me er niet voor, een Sparta B1, jawel met Bosch elektrische-aandrijving aangeschaft. Als verdediging moet ik daarbij aanvoeren dat ik daarmee mijn vrouw bij kan houden op haar Flyer met trapondersteuning als ze in het buitenland de heuvels op zoeft.

De Greenmachine is ook wel eens op die reizen mee geweest, maar in heuvelachtig gebied kom ik daarop toch tekort, we zijn nou eenmaal geen veertig meer.
Geloof het of niet, ook de Greenmachine kan rechtop in de auto vervoerd worden. Al heb je dan wel bijna de trappers tegen de oren.
O,ja dan hebben we nog een handig vouwfietsje, de Batavus Compact die altijd in de auto staat, handig voor in de stad als we liever geen parkeergeld willen betalen.
  

De Sparta B1 wordt vooral tijdens vakanties ingezet.



De Batavus Compact staat permanent in de auto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten