vrijdag 21 maart 2014

De Greenmachine nader belicht

Mijn Greenmachine van Flevobike is voorzien van de meeste opties die op dat moment verkrijgbaar waren. Comfortabel is de G.M. al van huis uit, maar de Meks voorvering waar ik voor koos voegt daar nog eens een behoorlijk goede wegligging bij.
Verder nog een Son naafdynamo met de Edelux koplamp.
De aangepaste draaigreep blijkt ook een goede keuze te zijn omdat ik vaak met fietshandschoenen rijd.

De Greenmachine valt in het hogere prijs-segment, de Rohloffnaaf is daaraan voor een groot deel debet. Maar wat je daarvoor terug krijgt is een ligfiets waarvan het onderhoud tot een minimum beperkt blijft.
De Greenmachine met nagenoeg alle opties.
Op de foto is de rugleuning behoorlijk rechtop gezet om eerst te wennen , later heb ik de leuning wat vlakker gezet.
Na circa 1000 km vond ik mezelf ervaren genoeg om er SPD combi-pedalen op te zetten.

Het drie-laags ventisit houd je rug redelijk droog ook bij wat grotere inspanning.
Fraai gietwiel met Perfect Moiree band.
De banden van Vredestein, de Perfect Moiree, hebben een nadeel dat ze wat hoogteslag vertonen.
Dat resulteert in een onrondheid van de band die je duidelijk merkt bij wat hogere snelheden. De dealer de Ligfietsgarage in Groningen heeft een poging gedaan om dat te verhelpen maar helemaal tevreden ben ik nog steeds niet.
De volgende band word waarschijnlijk dan ook niet meer een Perfect Moiree.
Wel ben ik zeer te spreken over de grip en lekbestendigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten