woensdag 2 april 2014

Liggend zonder Lucht

De laatste tijd is het er nauwelijks van gekomen om te ligfietsen.Oorzaak een griepje met daarna een fikse verkoudheid die maar niet over wil gaan.
Bovendien ontaardde het daarna in een kriebelhoest die ook van geen wijken wil weten.
Maar nu is het weer zover, de bandjes weer op druk, het drinkflesje gevuld, nog even een kopje koffie.
Toen ik zo zat te bedenken wat voor route er gereden moest worden viel mijn oog op een boekje dat op de tafel lag met de titel "Liggend zonder Lucht".
Ik dacht een boekje over ligfietsers met hun eeuwige lekke banden,maar nee het was iets met pentekeningen, een hobby van mijn vrouw.

Goed dan de route, dat werd geen lange, maar een trainingsrondje die ik al vaker had gereden van rond de 25 km. Dit rondje kenmerkt zich door het enorme aantal chagrijnige honden die daar wonen.
Wat honden trouwens tegen ligfietsers hebben is me een raadsel, het enige wat ik me kan bedenken is dat ze gefrustreerd zijn omdat ze goed getrainde ligfietsers niet bij kunnen houden.
In dit geval hadden ze geluk want mijn conditie was ver beneden peil.
Van de economie zeggen ze wel eens "vertrouwen komt te voet en gaat te paard", maar voor conditie geldt een heel andere norm nl. die komt per schildpad en gaat per TGV.
Zelfs een bejaarde chiwawa had me nog makkelijk bij kunnen houden.
Maar het zat me mee, er werd niet geblaft of gebeten.

Toen ik later weer thuis zat uit te puffen viel mijn oog weer op dat boekje,de titel kreeg ineens een heel andere betekenis.



6 opmerkingen:

  1. Beste Greenmachinist, ik hoop dat je de komende tijd weer wat meer lucht krijgt. Ik ga je berichten volgen, en dan lees ik het vanzelf wel.

    Wilco - redstrada.blogspot.com - De Bak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilco bedankt voor je reactie,dat meer lucht komt wel weer goed. ik volgde je berichten van " De Bak " al een tijdje.

      Verwijderen
  2. Greemmachinist. Leuk gevonden. Welkom in de wereld van het bloggen. Die kriebelhoest heb ik op dit moment ook en gebrek aan lucht: idem.

    Ik rijd rond met een Carbon Thys Rowingbike 209 en een Carbon QuestXS.

    Wim - roeifietsen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahum.....GreeNmachinist......:)

      Verwijderen
    2. Wim bedankt voor je reactie, kriebelhoest schijnt op dit moment veel voor te komen en gebrek aan lucht ook maar dat wordt ook nog eens versterkt door de smog op dit moment.

      Verwijderen