donderdag 1 mei 2014

Back on Track

Na de winter en vervolgens de lange periode met grieperige toestanden krijg ik het tempo weer goed te pakken.
Op mijn trainingsrondje van ongeveer de 40 km zie ik weer kans om rond de 30 km per uur te rijden, constant. Dat opbouwen na de winter is een terugkerend fenomeen omdat er in dat jaargetijde door mij nauwelijks word gefietst.

De Schwalbe Marathon Plus doet het prima. Deze zou trager zijn dan de Perfect Moiree, maar daar valt weinig van te merken. Op 5 bar fietst hij gevoelsmatig even comfortabel en licht.

De Paasdagen stonden in het teken van het kamperen met de caravan op de Veluwe. Na een blik in de garage geworpen te hebben werd de Sparta B1 bukfiets de gelukkige om mee te mogen.
Wel wat socialer, want dan kun je met zijn tweeën naast elkaar fietsen.
De fietstocht kreeg een een nostalgisch karakter want de uitgekozen route voerde door een gebied waar ik destijds heel onervaren met de Greenmachine op pad was tijdens het ligfiets Paastreffen in 2011. Ik had op dat moment de G.M. 2 weken in bezit en besloten daaraan mee te doen.

Harskamperdennen
De tocht van ongeveer 70 km zou ook over de het park de Hoge Veluwe gaan,  daar werd toch wel even een brandend stokje voor gestoken.
Chinooks werden ingezet om de brand te blussen.
Een heidebrand in het nationaal park, zodat we een stuk moesten omrijden. Gelukkig geen persoonlijk leed. Wel de dieren die niet konden vluchten; jammer.

Weer thuis werd het tijd om de voetpomp te vervangen die inmiddels al 30 jaar oud was. Dankzij de informatie op diverse blogs kwam ik erachter dat de produkten van Topeak het wel goed doen.

Joe Blow van Topeak.
Van nu af aan mag Joe de klus klaren om het rollend materieel van lucht te voorzien.
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten